HANDELSBETINGELSER

 

1. BETALING
På HusventilationPrivate.dk kan du betale med Dankort eller via bankoverførsel.
Vi modtager også følgende udenlandske kreditkort: VISA, JCB, American Express og Mastercard.
Hvis du betaler med Dankort eller andre kreditkort, bliver fakturabeløbet trukket på dit kreditkort, når varerne afsendes.
Hvis du overfører pengene direkte til vores konto 9877-11670334 (med bankoverførelse) bliver varerne afsendt, når pengene er gået ind på vores konto.
Hvis varen ikke kan leveres eller afvises på grund af beskadigelse m.v., eller såfremt du benytter din fortrydelsesret, vil fakturabeløbet for den pågældende vare blive indsat på din konto, når Husventilation.dk har modtaget dine returvarer.
Der pålægges gebyr på betalingskortene som dækker de faktiske udgifter til PBS.

2. PRISER
Alle priser er dagspriser og opdateres løbende og vises altid incl. moms.
Der tages forbehold for: prisstigninger, valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, excl. Færøerne og Grønland.

3. FRAGT OG FREMSENDELSE 
Fragtprisen bliver oplyst, inden du godkender din bestilling. Prisen afhænger af, hvilke varer du bestiller, da fragtprisen afhænger af varens vægt.
Alle varer sendes med fragtmand eller GLS. Med GLS leveres varen dagen efter afsendelse. Varer, der leveres med fragtbil, leveres til første dør i stueetagen.

Nogle af de rør vi sender er meget svære at beskytte i enderne under transporten. Eksempel på dette er Ventilationsrør (Spiorør). Disse rør kan være lidt deforme i enderne. Dette skal blot rettes ud eller skæres bort, og betragtes ikke som en transportskade. Der kan derfor ikke reklameres over rør, hvor enden er deform.

Øer med selvstændigt postnummer og uden fast broforbindelse gælder taksten kun til afskibningshavn.

4. LEVERING
På alle varer kan du se den forventede leveringstid.
Der tages forbehold for evt. varer i restordre ved producenten.
(Alle vores leveringstider regnes fra først kommende arbejdsdag kl. 8.00).

Husventilationprivate.dk kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelse af leverancer samt evt. håndværkerudgifter i forbindelse med forsinkede leverancer, transportskader og fabrikationsfejl i produkter.

Levering af varer anses for sket, når fragtmanden har leveret varen på modtageradressen, og kunden har modtaget varen. Vælges det, at varen må stilles, har kunden selv ansvaret for varen, så snart fragtmanden har stillet varen på modtageradressen. Skulle kunden ikke være der til at modtage en vare, som ikke må stilles, vil varen blive forsøgt leveret igen efter aftale med kunden. Kunden afholder selv omkostninger ved genudkørsel af varen.

5. MODTAGELSE
Når du har modtaget dine varer, skal du sammenholde disse med bestillingsbekræftelsen. 

Såfremt der er skade på en vare gøres indsigelse overfor transportfirmaet på stedet. Der må aldrig kvitteres på et fragtbrev uden at gøre anmærkninger på fragtbrevet, hvis der er skader på nogen af varerne. (Er der tvivl anbefaler vi, at kassen ikke kun kontrolleres udvendig). Kvittering for modtagelsen er det samme som at sige, at varen er i orden!

Har kunden givet tilladelse til at pakken må stilles, kan der forekomme tvivlsspørgsmål om, hvornår en evt. skade på produktet er sket. Vi anbefaler kun, at dette benyttes på produkter, der ikke er særligt skrøbelige. Der vil således kunne opstå situationer, hvor et produkt ikke kan erstattes.
Er varen/emballagen beskadiget, kan du enten nægte modtagelse, hvorefter fragtmanden tager pakken med retur. Vi skal herefter kontaktes. Du kan også modtage pakken, men kvittere på fragtbrevet "Modtaget med forbehold", og indholdet af pakken kan tjekkes efter fragtmanden er gået. Opdager du først skaden, efter du har åbnet pakken, skal du henvende dig til transportøren eller hos os.

Er pakken sendt med GLS, skal du henvende dig på det lokale kontor eller hos os, hvis (1) der er mangler i pakken (2) indholdet er beskadiget.
Det er vigtigt, at emballagen bevares for evt. senere besigtigelse af transportør.

Synlige defekter eller mangler skal anmeldes til Husventilationprivate Aps på leveringsdagen eller senest dagen efter! Senere henvendelser kan medføre, at sagen afvises af transportfirmaet.

Håndterbare leveringer under 30 kg sker til den anviste adresse, dog max. 1. sal eller kælder. Leveringer over 30 kg eller uhåndterbare leverancer leveres nærmest muligt leveringsadressen, i rampe- eller gadeplan.

6. DEFEKTE VARER
Husventilationprivate Aps dækker transportomkostninger i forbindelse med fejlleverede varer ved forsendelse via GLS eller fragtmand. Har du fået en fejlleveret vare opfordrer vi til, at man kontakter os. Vi står herefter for rekvirering af fragtmand eller sender betalt postkvittering.

Vi ombytter og sender naturligvis en ny vare med det samme, når vi har modtaget den fejlleverede vare, medmindre andet er aftalt!
Som hjælp til vores returafdeling, læg venligst en kopi af bestillingsbekræftelsen i kassen sammen med varen.

7. RETUR/FORTRYDELSE
7.1 Skulle du fortryde dit køb, skal du inde for 14 dage meddele Husventilationprivate ApS herom. Senest 14 dage efter fortrydelsen af købet, skal varen være sendt retur. Ved fortrydelse af købet, skal Husventilationprivate ApS informeres herom på følgende mail: hp@husventilation.dk i emne feltet skrives "returvarer".

FORTRYDELSESFORMULAREN FINDER DU HER

7.2 Varen skal, for at opretholde fuld værdi, kun være undersøgt i samme omfang, som det normalt ville være tilgængeligt i en fysisk butik.

For produkter, hvor emballagen er i fast materiale, papkasse med logo eller print, samt plomberede kasser, gælder følgende:

At varen anses for værdiforringet, hvis det er taget i brug på nogen måde, samt hvis emballagen er mangelfuld eller unødigt medtaget ved returneringen. Da der ikke kan skaffes ny emballage til produkterne, har emballagen væsentlig værdi for produktet. Det er derfor vigtigt, at der ikke sættes tape eller andre klistermærker direkte på original emballage, der må heller ikke skrives direkte på original emballagen.

7.3 Specialfremstillede varer dvs. varer, som er fremstillet specielt til dig, tages ikke retur. Vi fremsender altid en speciel ordrebekræftelse på disse produkter, inden ordren sættes i gang, hvor kunden accepterer, at der ikke er returret på produktet. Der kan ikke bestilles uendelig returret på sådanne produkter.

7.4 Hvis du fortryder dit køb, inden du modtager varen, skal du blot nægte modtagelse af varen. Du skal dog være opmærksom på, at returfragten påhviler dig. Denne returfragt er ikke nødvendigvis den samme, som du har givet for at få varen sendt til dig.

7.5 Varer, der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse uden forudgående aftale. Kunden har selv ansvaret for, at varen kommer frem i hel stand. Vores adresse for returnering kan ses nederst på denne side. Sendes varen med Postdanmark, skal den sendes "med omdeling", gør den ikke det, vil pakken komme retur.

7.6 
Du kan få dine penge retur inden for de første 14 dage, herefter og frem til 21 dage efter modtagelse af varen, kan den returneres i form af et tilgodebevis.

8. GARANTI/REKLAMATIONSRET
Som forbruger har man to års reklamationsret, med mindre producenten selv giver yderligere garanti på produktet, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, skal varen sendes til os, hvorefter vi reparerer varen.

Skyldes fejlen betjeningsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, vil reparationen blive faktureret kunden.

9. EJENDOMSFORHOLD
Husventilationprivate Aps forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer, indtil hele købesummen er betalt fuldt ud. Retstvister imellem parterne skal foregå ved Retten i Århus.

10. FORBEHOLD OG ANSVARSFRASKRIVELSE
Husventilationprivate Aps tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører, med mindre andet følger af dansk rets ufravigelige regler.
Vi tager forbehold for fejl på hjemmesiden.

11. AFGIVELSE AF ORDRE
Når du har afgivet en varebestilling via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter du har bestilt.

Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) IKKE er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Husventilationprivate Aps har derfor mulighed for at annullere bestillingen som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.

12. ODR (online klageløsning)
Forbrugeren har nu mulighed for at indgive en klage til ODR, som er en klageløsning fra EU. Klik på linket herunder for at gå til ODR.

http://ec.europa.eu/odr

13. ØVRIGE INFORMATIONER
Alle aftaler med Husventilationprivate ApS indgås på dansk.

Returadresse:
HusVentilationprivate ApS
Att.: Returvarer
Boulstrupvej 2
8300 Odder

KLIK HER OG BESØG WEBSHOPPEN